Учените вярват, че така нареченият пункт на „особеността“ – при който изкуственият интелект ще задмине онзи на хората – е по-близо, отколкото ние си мислим.

Автор: Уенди Гросман


Пазарът за масивни онлайн ролеви игри, познат като
MMO (massively multiplayer online) расте много бързо, с не по-малко от около 80 функциониращи игри и много повече, които са в процес на подготовка. Всички те са насочени към едно игрово население, което наброява около 30 милиона души в целия свят.

Автор: Джулиън Дибл


Ние разумно можем да се запитаме дали майсторите на компютърната технология не смятат, че вършат за нас нещо, за което те и ние всъщност би трябвало да съжаляваме? Аз мисля, че такова нещо наистина има – и то се подсказва от името на моята беседа, „Информирайки се до смърт“.

Автор: Нийл Постман


Гугъл се регистрира като фирма преди десет години. През това десетилетие компанията бързо се утвърди като най-успешният бизнес в мрежата. Мнозина очакват тя да доминира следващата ера на компютризацията също толкова всецяло, колкото Майкрософт доминираше ерата на персоналните компютри.

Автор: Мигуел Хелфт




Писателят Уилям Гибсън за Интернет, световната комуникационна мрежа и страх
a от бъдещето ...

Автор: Уилям Гибсън


Модерните видео игри пораждат голям бизнес и големи спорове. Но повечето от обвиненията срещу игрите – че те осакатяват умовете и пораждат зависимост – се основават на една остаряла представа за това какво правят играчите когато седнат да играят.

Автор: Том Чатфийлд

Най-мощните технологии на 21-ия век – роботика, генно инженерство и нанотехнология – заплашват да направят от човечеството застрашен вид

Автор: Бил Джой

Да изгубите някого, когото обичате, е най-голямата от всички болки. Ние обичаме някого не защото той е мъртъв или защото ще умре. Любовта е по-скоро висшата форма на живота. Тя е най-доброто средство, с което разполагаме, за да се слеем с един друг човек, и този начин за сливане ще стане в бъдеще още по-интензивен. Смъртта не съдейства на любовта, тя ни открадва любовта.

Автор: Рей Кързуайл

На своето най-фундаментално ниво интернет функционира като гигантска копирна машина. Но в една икономика, в която почти всичко може да бъде копирано – и следователно бързо губи стойността си – пари се печелят само чрез продажби на неща, които не могат да бъдат копирани. Кои всъщност са тези неща?

Автор: Кевин Кели

Уикипедия в никакъв случай не е единственият фетишистки сайт за глупав колективизъм. В мрежата е налице една безумна надпревара по въпроса кой сайт да бъде най-много „мета-“, да бъде „събирач“ на най-високо ниво, включвайки в себе си идентичностите на всички други сайтове.

Надпреварата започна достатъчно невинно, с идеята да се събират списъци от мрежови адреси, каквито например бяха ранните въплъщения на Yahoo. След това дойде Alta Vista, където човек можеше да търси чрез използване на база данни, представяща съдържанието на цялата мрежа. После се появи Гугъл, който прибави алгоритми за оценяване важността на страниците. Появиха се и блоговете, които се различаваха безкрайно много по качество и важност. Това доведе до мета-блогове от типа на Boing Boing, управлявани от ясно идентифицирани хора, които служеха за обобщаване на блоговете. Във всички тези формулировки нещата все още се управляваха от реални хора. Един индивид или индивиди представяха своята личност и поемаха отговорността за това.

Тези мрежово базирани дизайни предпоставяха, че стойността им идва от участието на хора. Все още беше ясно, при всички тези реализации, че мрежата се прави от хора и че в края на краищата тяхната стойност винаги идва от предоставената възможност за връзка между реални човешки същества.

Дори и самият Гугъл (такъв, какъвто е днес) не е достатъчно „мета“, за да бъде проблем. Един пласт от класификация едва ли е заплаха за авторството, но поредица от множество такива пластове вече може да създаде безсмислена тъмнина – и това е нещо съвсем друго.

Автор(и): Джейрън Лейниър

За технологическите новатори касата може да звъни всеки ден, независимо от това дали те създават напълно нов хит или просто правят промени във вече съществуващи технологии. Повечето новатори дори вече не се опитват да предсказват реакциите на хората към техните произведения.

Автор: Паскал Захари

Как интернет-мрежата от второ поколение поражда една глобална младежка култура – и какво могат да направят бизнесите, за да се възползват от нея.

Автор: Стив Хем

Посетители

70

support

Последните най...


Библиотека

Бюлетин абонамент

Безплатен ежеседмичен


catchme refresh

Joomla Extensions powered by Joobi

Коментари

  • Тео писа Още
    Ами бих ви пъсъветвал... преди 3 часа
  • Златко писа Още
    Всеки е свободен да... преди 4 часа
  • Тео писа Още
    Никакъв смисъл от... преди 4 часа
  • zmei15 писа Още
    Петров, харесва ми... преди 11 часа
  • Златко писа Още
    Предвид многото... преди 2 дни
  • Славена Трифонова писа Още
    Страхотна статия!... преди 4 дни
  • Стефан писа Още
    Отличен коментар!
    преди 4 дни
  • Мая писа Още
    Поправено е и... преди 5 дни
  • Даниел писа Още
    Първо, с цялото ми... преди 5 дни
  • Златко писа Още
    Към всички... преди 5 дни
  • Николай ВЪЛКАНОВ писа Още
    За мен споделеното... преди 5 дни
  • Златко писа Още
    Интересна гледна... преди 5 дни
  • Даниел писа Още
    Дали не е по добре... преди 5 дни
  • Даниел писа Още
    "За да си ппизная, че... преди 5 дни
  • ВидялИпатил писа Още
    Наистина малко... преди 6 дни
  • Благо писа Още
    Позволихме да ни... преди 6 дни
  • Павлов Д. писа Още
    Хайде още един... преди 1 седмица
  • Златко писа Още
    Не разбирам всички... преди 1 седмица
  • Златко писа Още
    Откъм Фейсбук:

    Zlatko Enev...
    преди 1 седмица
  • Галина писа Още
    Не мога да харесам,... преди 1 седмица
  • Златко писа Още
    Благодаря, Роби! ... преди 1 седмица
  • Роберт Леви писа Още
    След като прочетох... преди 1 седмица
  • Доника писа Още
    Другите страни са на... преди 1 седмица
  • Златко писа Още
    Колкото и странно да... преди 1 седмица
  • Valpet писа Още
    Благодаря на г-н Енев... преди 1 седмица